Νόστιμον Ήμαρ

Σχολείο Ανοιχτό στην Κοινωνία

prolipsi5

της Χαράς Ματζαβίνου*

Μια συνεργασία του ΓΕΛ Αφάντου και του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δίοδος»

Το άρθρο γράφεται ως μικρή συμβολή στο Αφιέρωμα «Ανάμεσα σε Κρότους και Σιωπές», μια συνεργασία του Σωματείου των Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και της ιστοσελίδας «Νόστιμον Ήμαρ». Μια συνεργασία που εξελίσσεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς πετυχαίνει τον στόχο ανοίγματος διαλόγου για την αξία της πρωτογενούς και καθολικής πρόληψης, με αφορμή το πρόσφατο βιβλίο των εργαζομένων «Κοινότητα, πρόληψη των εξαρτήσεων, Κέντρα Πρόληψης» [http://www.ideostato.gr/2016/11/e-book.html].

Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και στα πλαίσια των ερευνητικών εργασιών, επιλέξαμε με 18 μαθητές της Α΄ Λυκείου να ασχοληθούμε με έναν πρωτότυπο και εναλλακτικό τρόπο έρευνας (για τα σχολικά δεδομένα), γύρω από το θέμα: «Γνωρίζω τον εαυτό μου – Συνυπάρχω αρμονικά με τους άλλους». Προκειμένου να γίνει εφικτό το συγκεκριμένο εγχείρημα, ζητήσαμε τη βοήθεια και την επιστημονική στήριξη από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δίοδος».

Μέσα από τη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία προσεγγίστηκαν διάφορες θεματικές ενότητες που αφορούν τον καθένα ως αυτόνομο άνθρωπο και ταυτόχρονα ως μέλος μιας ομάδας, ενός κοινωνικού συνόλου. Μεταξύ των άλλων ασχοληθήκαμε με την εφηβεία και πως τη βιώνουν οι μαθητές, την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμηση, την επικοινωνία με τους άλλους, τη συνάντηση με τον «άλλο», τον «διαφορετικό», την οριοθέτηση, τα συναισθήματα, κ.α.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο Νόστιμον Ήμαρ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s